WP_sourcing_upphandling_cover
Whitepaper

Framgångsrik sourcing och upphandling

som leder till rätt effekter i verksamheten

Den gemensamma nämnaren för framgångsrik upphandling är organisationens insikt om att hela arbetet måste ske i samarbete mellan IT och verksamhet.

När vi i detta white paper beskriver vägen och dess milstolpar, kommer vi därför att dela in varje fas av arbetet i vad som bör ske i projektet för upphandling respektive projektet för verksamhetsförändringen som detta innebär.

Upphandling görs i 5 faser, där det genomförs aktiviteter såväl inom upphandlingsprojektet som verksamhetsprojektet:

  • Analysfas
  • Nuläges- och behovsanalys
  • Upphandlingsfas
  • Transitions- och transformationsfas
  • Leverantörsstyrningsfas

Vi har identifierat tre typfall där graden av engagemang hos verksamheten är särskiljande.

Var befinner ni er själva? Vem väcker och driver upphandlingsfrågan?

  • Typfall #1: Verksamheten är pådrivande
  • Typfall #2: Verksamheten vill ”bara byta ut” ett gammalt system
  • Typfall #3: Verksamheten är inte tillräckligt involverad

Läs om hela resan kring upphandling i detta white paper. Trevlig läsning!

Vill du ha mer information?
Hör av dig så löser vi det.
Möte på ett modernt kontor
KONTAKTA OSS
Möte på ett modernt kontor
Vill du ha mer information?
Hör av dig så löser vi det.
KONTAKTA OSS
Får vi bjuda på en kaka? Denna webbplats använder cookies. Läs mer i vår cookiepolicy.