WP_sourcing_upphandling_cover
Whitepaper

Framgångsrik sourcing och upphandling

som leder till rätt effekter i verksamheten
Tack för ditt intresse!
Ditt whitepaper skickas till din e-post inom kort.

Den gemensamma nämnaren för framgångsrik upphandling är organisationens insikt om att hela arbetet måste ske i samarbete mellan IT och verksamhet.

När vi i detta white paper beskriver vägen och dess milstolpar, kommer vi därför att dela in varje fas av arbetet i vad som bör ske i projektet för upphandling respektive projektet för verksamhetsförändringen som detta innebär.

Upphandling görs i 5 faser, där det genomförs aktiviteter såväl inom upphandlingsprojektet som verksamhetsprojektet:

  • Analysfas
  • Nuläges- och behovsanalys
  • Upphandlingsfas
  • Transitions- och transformationsfas
  • Leverantörsstyrningsfas

Vi har identifierat tre typfall där graden av engagemang hos verksamheten är särskiljande.

Var befinner ni er själva? Vem väcker och driver upphandlingsfrågan?

  • Typfall #1: Verksamheten är pådrivande
  • Typfall #2: Verksamheten vill ”bara byta ut” ett gammalt system
  • Typfall #3: Verksamheten är inte tillräckligt involverad

Läs om hela resan kring upphandling i detta white paper. Trevlig läsning!

Vill du ha mer information?
Hör av dig så löser vi det.
IMG_9664_mindre
KONTAKTA OSS
IMG_9664_mindre
Vill du ha mer information?
Hör av dig så löser vi det.
KONTAKTA OSS
Får vi bjuda på en kaka? Denna webbplats använder cookies. Läs mer i vår cookiepolicy.